Főszereplők:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2010. december 24., péntek

Karácsonyi menü

Egész héten törtem a fejem, mit is kellene főzni karácsonykor. Egyrészt valószínűleg csak magunkban leszünk, tehát olyan hűdenagyon nem is kell kitennem magamért. Másrészről viszont mégiscsak meg kell adni a módját az ünnepnek, na meg ki tudja, hátha az utolsó pillanatban mégiscsak beesik valaki ebédre. Ezért úgy döntöttem, egyszerű, klasszikus menüvel fogok készülni. Ami elmaradhatatlan számomra, az a halászlé, a töltött káposzta (bár nem találtam savanyú káposztát - pedig néha szokott lenni a Lidl-ben -, így most egy kicsit szomorú vagyok, de majd megoldom valahogy, legfeljebb jól megcitromozom a káposztát előtte. Nem ugyanaz, de mégis valami), aztán lehet, hogy csinálok majd Stefánia-szeletet is, de azért kellene valami görögös is, mondjuk egy kis borjúsült.  Sógorom viszont ma hozott nekünk frissen vágott pulykát, azt is meg kellene csinálni, nos ez szintén nem tipikus görögös, de egyre inkább átvették ők is a karácsonyi pulykasütést. Na szóval tervek azok vannak, de sajnos ünnepekkor is csak ugyanakkora a gyomrunk, mint máskor, nem fér el több étel. Így mindent csak sorjában. A görögöknél az elkövetkezendő időszak úgyis a karácsonyi hangulat jegyében telik, egészen Vízkeresztig, így lesz még időm végigpróbálni az összes görög és magyar ünnepi repertoárt. 
Sütikre már előre készültem, ha héten elkészült a zserbó, a vaníliás kifli (a mézeskalács már el is fogyott...), aztán vettem német stollent a Lidl-ben, én imádom, a család meg majd asszisztál, de hogy legyen valami görögös is (csak úgy "mellesleg", ha már egyszer itt vagyunk :-D), lesz "melomakarona" is, ami egy mézes süti, ilyen. Egy  biztos, megint annyi a diétámnak, a cukromnak és az önmegtartóztatásomnak. Na de sebaj, majd januártól újult erővel mindezt...
Holnap estig már nem biztos, hogy jelentkezem, ezért ezúton kívánok minden kedves olvasómnak békés, boldog karácsonyt! 


2 megjegyzés:

Agni írta...

Boldog ünnepet nektek is!

Flögi írta...

Látom, hasonló a menünk. Nálam a két alkalommal sütött két nagy adag vaníliás kifli már mind elfogyott, a zserbót nem szeretem, de érdekes, hogy többek blogjában is olvasom, mint karácsonyi sütit, én nem tartottam jellegzetesnek karácsonykor. A töltött káposztával én is megszenvedtem, rajtam a "törökök" segítettek, mert török boltban volt savanyú káposzta. Neken hiányzik nagyon a rántott hal, ecetes krumplisalátával, nálunk otthon mindig ez volt a szentestei menü. Boldog Karácsonyt Nektek is!!!