Főszereplők:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2010. április 2., péntek

Óriás kalács

Idén először úgy döntöttem, házi kalácskészítésre adom a fejemet. Egy éve ilyenkor még a világ kincséért rá nem lehetett volna engem szedni, hogy nekiálljak sütögetni. Tudtam sütni, de nagyon utáltam. Az egész konyhában áll a bál, hogy egy sütit elkészítsek, aztán meg kétesélyes, hogy sikerül-e vagy sem. Nembeszélve arról, hogy én meg amúgy sem nagyon eszek édességet, eddig a gyerekek se nagyon, a férjemnek meg csinálhattam bármit, semmi sem volt neki elég édes :-D Szóval inkább hanyagoltam a dolgot, az ilyen "kötelező" édességeket meg, mint a húsvéti kalács és társai, megvettük a boltból... Az egyetlen dolog, amit évek óta szívesen csináltunk, az a karácsonyi mézeskalács. De azt is családi vállalkozásban, a gyerekek segítségével, szóval ennek külön rituáléja volt. 
Nos, idén télen nem tudom, milyen égi sugallatra, de egyszercsak elkezdtem sütni. Minden héten valami mást, és az volt az érdekes, hogy élveztem. Pedig én nem is igazán ettem belőle most sem, de mégis... Persze most már a gyerekek is jobban értékelték, így szívesen nekiálltam. Innen aztán már egyenes út vezetett odáig, hogy nekem házilag kell megcsinálni a kalácsot. És ha már lúd, legyen kövér, mindjárt kétfélét csináltam. Volt egy csudajó csokis kalács receptem (sponzored by Jucus), amit már évek óta ki akartam próbálni, nos, most itt volt a lehetőség! Isteni lett!!! Aztán biztos, ami biztos, csináltam egy klasszikus húsvéti kalácsot is, ha netán az elsőt elrontanám... Akkora lett, hogy a legnagyobb tepsiből is kidagadt!! De sok szónak is egy a vége, beszéljenek a képek is helyettem! Na és persze megosztom Veletek a recepteket is, érdemes kipróbálni! 
Sok sikert! 


Jucus féle csokis kalács:

1deci tejbe 8dkg cukrot, és 5dkg élesztőt kell tenni, és felfuttatni.Utána összekeverni 60dkg finomliszttel, 3dl tejjel, csipet sóval, 3tojássárgájával és 2evőkanál olajjal. ezután 6 cipót kell formázni belőlük, és langyos helyen 45perc alatt a duplájára keleszteni.
Közbe meg lehet csinálni a tölteléket: 25dkg margarin, 20dkg kristálycukor, 1csomag vaníiliás cukor, 3 evőkanál keserű kakópor..ezeket turmixgéppel jó habosra keverni.
Ha megkeltek a cipók, egyesével ki kell őket nyújtani (kb.sztem olyan A4-es lap méretűre talán hosszabb lehet egy kicsit,de túl vékony ne legyen, mert akkor sütésnél kifolyik a  csoki belőle) és mindet megkenni a kakós masszával, és feltekerni, totál mint a kakaós palacsintát. 3 ilyen rudat pedig össze kell fonni, abból lesz egy kalács.
tehát 2 nagy kalács lesz végül, ezeket 20percig megint pihentetjük. Aztán 1 felvert tojással lekenjük a tetejét,   berakjuk a sütőbe, és közepes lánggal 35-40percig sütjük.

Görög húsvéti kalács (megjegyzem, nem tudom, mi a különbség a magyarhoz képest, de egy görög oldalon találtam, ezért kereszteltem el annak)
1 kg liszt
30 dkg cukor
20 dkg olvasztott vaj
5 tojás
3 csomag élesztő (ha instant, ez valódiból nem tudom, mennyi...)
1 csipet só
1 pohár langyos tej (2 deci)
1 narancs reszelt héja (most jut eszembe, ezt kifelejtettem :((( Na ez legyen a legnagyobb baja)
1 kávéskanál machlepi por
1 kávéskanál mastix (vad pisztácia) por


1. Az élesztőből, a langyos tejből és a liszt 1/4 részéből egy könnyű tésztát keverünk. Letakarjuk és kb. 20 percig állni hagyjuk.
2. Közben egy másik tálban felverjük a cukrot a tojással, a sóval, a fűszerekkel és a maradék liszttel. 
3. Összekeverjük a kettőt, hozzáadjuk a felolvasztott vajat, és addig dagasztjuk, amíg puha nem lesz a tésztánk. Letakarjuk, és addig kelesztjük, amíg duplájára nem nő.
4. Ízlés szerint formázzuk a tésztát, vajazott tepsibe tesszük, és meleg helyen kelni hagyjuk. 
5. Felvert tojással megkenjük, ízlés szerint manduladarabokkal megszórhatjuk, és 150 fokon 35-40 percig sütjük. 
Nos, itt nem írták, hogy ekkora bazinagy lesz a kalács, szóval én azt tenném még hozzá, hogy aki akarja, szedje ketté. Különben így jár:

Ez a legnagyobb tepsim...


Na nem baj, van egy olyan érzésem, hogy el fog fogyni :-D

Nincsenek megjegyzések: