Főszereplők:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

2011. február 11., péntek

Ügyintézés

Régen volt már "szerencsém" a görög bürokráciához, egészen el is felejtettem, micsoda "élmény" is az! Az utóbbi pár napban azonban ismét ízelítőt kaptam belőle, ennek köszönhetően egész szépen elkezdtem befonni a szemöldökömet! Reggel kora reggel felkelni, összecihelődni, a gyereket elkészíteni már maga egy élmény.  Aztán végighurcolni az egész városon, ahelyett, hogy játszani vinném, egyébként is lelkiismeretfurdalással tölt el. De hogy mindezt feleslegesen! Merthogy egész délelőtt irodáról irodára, hivatalról-hivatalra küldözgetnek minket, napokon keresztül, és végül mégsem tudja senki, hova, kihez is tartozik az ügyünk. Na persze, most könnyű ráfogni, hogy a Kallikratisz-program miatt nincsenek tisztában vele, hogy ezentúl kinek mi a feladatköre, de ez szerintem elég szegényes kifogás, mert emlékeim szerint eddig, a jól bevált (???) régi rendszerben sem tudták... Vagy csak nem akarták tudni, egyszerűbb másik ablakhoz küldeni az embert, mint dolgozni. Úgy látszik, ezen a mentalitáson még a mostani szorongatott helyzet sem tud változtatni. Nem az önkormányzatokat kellene összevonni, meg a béreket megnyirbálni, hanem a köztisztviselői állások vitathatatlanságát kellene eltörölni. Mindjárt megtanulna pedálozni mindenki, ha attól kellene rettegnie, hogy bármelyik pillanatban elveszítheti az állását. De egyelőre ez még nem fenyeget senkit; a megszorított bérek pedig éppenhogy az eddig sem fényes munkamorál még mélyebbre süllyedését eredményezik. Na de ez engem nem vigasztal, mert hiába kilincseltem végig a város összes hivatalát, nem lettem sokkal okosabb. Csak maximum újra rájöttem, hogy jobb, ha az ember nem kezd "felelőtlenül" ügyintézésekbe. Pedig én szegény szerencsétlen földi halandó nem is kértem sokat, csak arra szerettem volna választ kapni, hogy mi kellene ahhoz, hogy vállalkozást indítsak. És akkor még csoda, hogy ennyien feketéznek???


4 megjegyzés:

Agni írta...

Jaj ezért nehogy elindulj!! Keress rá a neten az atomikh epixeirhsh-re és megtalálod percek alatt a választ. Már ha ilyet akarsz. Egyáltalán nem nagy ügy:1. adóhivatal enarxh epaggelmatos, 2. epimelhthrio, 3. konyvelo megnyitja a biblia-t, 4. adóhivatal a könyvek lepecsételése. Mindehhez kell pénz és biztosan kell tudni, mit akarsz, mert minden tevékenységi körnek kódja van, amiket az adóhivatalnál beírnak a vállalkozási papírokba. Sok disznóság van: nagyon kell vigyázni a nyugdíjpénztár körüli új törvényekre, ezeken csúsztam én el. Igyekszem holnap írni neked, csak beteg a gyerek és nekem meg napok óta net és írásundorom van:(

Krinya írta...

Oké, köszi :))
Tulajdonképpen csak annyit szerettem volna megtudni első körben, hogy melyik forma lenne jó így kezdetnek, amelyik legkevésbé "fáj"... mármint anyagilag, de úgy látszik, ez is nagy kér(d)és volt a hivatalok felé. Na meg lett volna még egy ügyem... majd megírom mélben :)
Jobbulást a fiadnak :(

norico írta...

es azt szabad mar tudni, hogy mire vallalkozol?

Krinya írta...

Hamarosan ;)